Föreningen har tecknat ett kollektivt avtal med Telia för bredband och TV, och detta ingår för medlemmar i avgiften
Bredband
250/250
TV
Tv-paketet "Lagom" med 25 kanaler
Se Telias hemsida eller kontakta Telias kundtjänst på 90 200 för detaljer om innehållet i respektive paket.
Följande utrustning hör till lägenheten
Medieomvandlare
Wifi-router
TV-box med fjärrkontroll
Wifi-extender
‼️ Tänk särskilt på att inte ta med den lösa utrustningen vid flytt
Gå in på aktiveringssidan hos Telia, fyll i din adress, och välj sedan vilka tjänster du vill aktivera. Aktivering görs för dig som person, men är kopplat till din specifika adress. Kort efter att tjänsterna är aktiverade ska de kunna börja användas.
Inga problem, logga in på Mitt Telia och utöka med det du önskar på egen bekostnad, t.ex. utökat kanalutbud eller snabbare bredband.
Kontakta Telia genom att skapa ett ärende på Mitt Telia eller ring kundtjänst på 90 200. Vid överlåtelse av bostadsrätt ska det även vara möjligt att överlåta tjänsterna, vilket i så fall behöver göras i samråd med den som ska flytta in.
Vid fel eller behov av support kontaktas Telia, antingen genom att skapa ett ärende under Mitt Telia eller ringa kundtjänst på 90 200.
Vid driftstörningar kan man med fördel kolla Telias karta för driftstörningar i fasta nätet, för att se om felet är känt.
‼️ Föreningen har begränsade eller inga möjligheter att felsöka anläggningen, så börja därför alltid att kontakta Telia för att låta de avgöra om föreningens hjälp behövs.