TV-kanaler och bredbandsfiber levereras from maj 2021 av Telia (tidigare av Transit/Svenska stadsnät), allt via fiber. Det gamla TV-uttaget slutar fungera 31/5 och det gamla kanalutbudet byts till Telia Lagom samtidigt.
TV
TV-paketet Lagom levereras. För inkoppling läs "Information från Telia april 2021" som finns länkat till höger på denna sidan och som du även fått i brevlådan. Vill du ha hjälp med installation eller support så kontaktar du Telia.
Bredbandsfiber
Till varje hushåll finns en fiberbox installerad med en hastighet på 250/250. Du ansluter din dator eller router direkt till fiberboxen om du vill kunna köra datorn trådlöst så behöver du köpa en sådan router på egen bekostnad.
Kundtjänst (felanmälan) & Teknisk support
Telia: 90200
All aktuell information hittar du på Mitt Telia
Information om driftsstörningar hittar du antingen här eller enklast genom att logga in på Mitt Telia och följa instruktionerna där för att se om det är någon driftsstörning som berör ditt TV eller bredbands-abonnemang.
Använd även ditt konto Mitt Telia för tex supporthjälp och köp eller andra ärenden. Inget av detta hanteras via BRF Gullrankan.
BRF Gullrankans hanterar inga ärenden rörande varken köp, support eller driftsinformation av TV eller bredband förutom i det fall det skulle inträffa ett fel centralt i vår anläggning dvs fel som drabbar samtliga i vår förening.